De E-Klasse Limousine
De Nieuwe E-Klasse slaat een brug tussen traditie en digitalisering.
Evolves with you.
Intuïtieve bediening en innovatieve kenmerken en functies maken van deze businesslimousine uw persoonlijke E-Klasse. Afhankelijk van de configuratie mogelijke opties. Een aansprekend lijnenspel met indrukwekkende details luidt een nieuw tijdperk in van zinnenprikkelend purisme voor de iconische limousine. Het interieurdesign is volledig van deze tijd, waarbij digitale en mobiele luxe naadloos met elkaar zijn verenigd.
Kopen vanaf
€ 71.218
Geïnteresseerd?
Kom meer te weten over de
Mercedes-Benz E-Klasse
Klassieke proporties en bijzondere karakterlijnen in het exterieurdesign.
De nieuwe E-Klasse heeft de proporties van een klassieke limousine: de korte overhang voor en de lange motorkap worden gevolgd door een ver naar achteren geplaatste ‘greenhouse’. Het ‘cab-backward’-design wordt afgerond door de goed geproportioneerde overhang achter. Een Black Panel-achtig oppervlak verbindt de grille met de koplampen. Dit inzetstuk in hoogglanzend zwart doet visueel denken aan de Mercedes-EQ modellen. De driedimensionaal vormgegeven grille oogt progressief of klassiek, afhankelijk van de gekozen uitrustingslijn. De nieuwe E-Klasse beschikt standaard over krachtige led-koplampen. Als optie is DIGITAL LIGHT leverbaar, zonder en met projectiefunctie. Alle koplampvarianten bieden een onderscheidend dag- en nachtdesign. Als typisch kenmerk van het merk hebben de dagrijverlichtingsunits de vorm van een wenkbrauw. Powerdomes accentueren de motorkap.
MBUX Superscreen als highlight van het interieurdesign.
Het dashboard speelt een belangrijke rol in de digitale beleving in het interieur. Als de E-Klasse is uitgerust met het optionele voorpassagiersdisplay, strekt het grote glazen oppervlak van het MBUX Superscreen zich uit tot het centrale display. Het bestuurdersdisplay is optisch daarvan losgekoppeld en bevindt zich in het gezichtsveld van de bestuurder. De modellen zonder voorpassagiersdisplay hebben een groot sierdeel dat doorloopt tot in het midden. Visueel los daarvan lijkt het centrale display te zweven boven het holle oppervlak van dit sierdeel.
De helft van de motorvarianten is een Plug-in Hybrid.
De nieuwe E-Klasse creëert dankzij een systematische elektrificatie en intelligente downsizing nieuwe maatstaven op het gebied van efficiëntie. De helft van alle modellen is een Plug-in Hybrid van de vierde generatie. Het modellengamma haalt dit hoge aandeel al bij de introductie. Drie van de zes versies van de E-Klasse combineren de voordelen van een voertuig met verbrandingsmotor met die van een elektroauto.
AIRMATIC en achterasbesturing optioneel leverbaar.
Het soepele rijgedrag van de nieuwe E-Klasse is grotendeels te danken aan de nauwkeurige geleiding van de voorwielen door vier draagarmen per wiel. Bij de achteras zorgt een geoptimaliseerde en onafhankelijke multilink achterwielophanging met vijf draagarmen voor een uitstekende wielcontrole en een al even overtuigende rechtuitstabiliteit. Bij beide assen zijn de veren en dempers gecombineerd in een enkele veerpoot en zijn ze niet betrokken bij de wielgeleiding, waardoor de vering met een navenante gevoeligheid reageert. Het subframe voor en de asdrager achter zorgen ervoor dat de ophanging en de carrosserie worden ontkoppeld, wat de overdracht van trillingen en geluiden tegengaat. De mild hybrids zijn standaard uitgerust met een onderstel met stalen veren en het selectieve dempingssysteem AGILITY CONTROL. Het onderstel is bovendien 15 mm lager dan dat van de Plug-in Hybrids.