Marktintroductie nieuwe middenklasse bedrijfswagenportfolio van Mercedes-Benz nadert – binnenkort te bestellen
- De middenklasse bedrijfswagens voor privé- en commercieel gebruik symboliseren de nieuwe bedrijfsstrategie van Mercedes-Benz
- Nieuw design, intelligente connectiviteitsopties, geavanceerde rijhulpsystemen en nog meer verbeteringen
- Vanaf medio januari 2024 bij verkooppartners en online te bestellen, met een uitgebreide standaarduitrusting en vereenvoudigde uitrustingspakketten
Marktintroductie nieuwe middenklasse bedrijfswagenportfolio van Mercedes-Benz nadert – binnenkort te bestellen
- De middenklasse bedrijfswagens voor privé- en commercieel gebruik symboliseren de nieuwe bedrijfsstrategie van Mercedes-Benz
- Nieuw design, intelligente connectiviteitsopties, geavanceerde rijhulpsystemen en nog meer verbeteringen
- Vanaf medio januari 2024 bij verkooppartners en online te bestellen, met een uitgebreide standaarduitrusting en vereenvoudigde uitrustingspakketten
Afgelopen zomer presenteerde Mercedes‑Benz Vans zijn nieuwe middenklasse modelserie voor particulier en commercieel gebruik. De verkoopstart nadert nu met rasse schreden. De middenklasse bestelwagens kregen een nieuw exterieur- en interieurdesign en bieden meer comfort en functionaliteit, vooral dankzij meer intelligente, digitale connectiviteitsopties en verbeterde veiligheids- en assistentiesystemen. Alle modellen zijn vanaf medio januari 2024 bij verkooppartners en online te bestellen. De Vito is verkrijgbaar als Gesloten Bestelwagen vanaf € 34.660[1] exclusief btw/bpm en als Vito Tourer. De eVito is verkrijgbaar als Gesloten Bestelwagen vanaf € 54.710 exclusief btw/bpm en als Tourer. De adviescatalogusprijs van de EQV begint bij € 87.110 inclusief btw. De adviesconsumentenprijzen van de Tourers en de V-Klasse volgen bij de officiële verkoopvrijgave in januari.
Mercedes-Benz Vans heeft gekozen voor een gedifferentieerde strategische aanpak voor de nieuwe middenklasse bestelwagens. Voor de bedrijfswagens, waaronder de eVito en Vito, volgt de onderneming een meer gerichte premiumstrategie. In de toekomst wordt een luxestrategie gehanteerd bij alle nieuw ontwikkelde middenklasse bestelwagens voor privégebruik, zoals die ook wordt toegepast bij alle personenwagens van Mercedes‑Benz. Het doel is om deze strategische verandering volledig door te voeren met de introductie van de modulaire en schaalbare Van Electric Architecture – afgekort VAN.EA – in 2026. De nieuwe middenklasse bestelwagens voor privégebruik – de EQV en V-Klasse – zijn een belangrijke mijlpaal op deze reis.
“We willen de meest gewilde bestelwagens en diensten aanbieden – van MPV’s tot grote bedrijfswagens.
Onze nieuwe middenklasse bestelwagenmodellen zijn een nieuwe stap om dit doel te bereiken.
Dankzij de specifiekere luxepositionering van de EQV en V-Klasse en het verfijnde premiumkarakter van de eVito en Vito kunnen we ons sterker richten op regio’s en sectoren met een hogere marge.”
Klaus Rehkugler, Hoofd Verkoop en Marketing Mercedes-Benz bedrijfswagens
-----
Mercedes-Benz Vans introduceert aanzienlijke updates voor de middenklasse bestelwagenmodellen. Een samenvatting van deze opties vindt u hieronder. Wilt u het volledige persbericht en de uitgebreide beschrijving van de opties lezen, dan verwijzen wij u graag door naar het volledige persbericht.
Exterieur- en Interieurdesign:
- Nieuw frontdesign met prominente grille en adaptieve MULTIBEAM LED-koplampen.
- Binnenin wijzigingen met breedbeeldcockpit (EQV, V-Klasse) en intuïtief centraal display (eVito, Vito).
- Toevoeging van stijlvolle luchtroosters, capacitief stuurwiel, draadloze smartphone-oplader, KEYLESS startfunctie en optionele stuurwielverwarming.
Comfort en Functionaliteit:
- Nieuwe features zoals sfeerverlichting met 64 kleuren, dimbare verlichting voor het achtercompartiment, standaard schuifdeur aan linkerkant (V-Klasse, EQV), en EASY-PACK achterklep voor Vito Tourer en eVito Tourer.
- Elektrische parkeerrem voor alle modellen met automatische transmissie.
MBUX-multimediasysteem:
- Introductie van MBUX multimediasysteem (Mercedes-Benz User Experience) voor Vito en eVito.
- ENERGIZING comfort control en diverse digitale extra's via Mercedes me-account.
Connectiviteit en Diensten:
- Nieuwe functies zoals satellietweergave, sociale navigatie, en Mercedes me Charge voor EQV.
- Toegang tot laadnetwerken met hernieuwbare energiebronnen en diverse online diensten.
Rijhulpsystemen:
- Verbeterde veiligheids- en assistentiesystemen, waaronder actieve remassistent met kruispuntfunctie.
- Uitgebreide standaard systemen zoals ATTENTION Assist, dodehoekassistent, spoorassistent en parkeerpakket.
Aandrijfsystemen:
- Elektrische modellen EQV en eVito Tourer met 90 kWh batterij, piekvermogen van 150 kW, en actieradius tot 363 km.
- Verschillende laadopties, waaronder thuisladen en snelladen met maximaal 110 kW (EQV, eVito Tourer).
De updates bieden een verbeterde rijervaring, geavanceerde technologieën en uitgebreide keuzemogelijkheden voor aandrijfsystemen, waarmee Mercedes-Benz Vans inspeelt op de wensen van diverse klantsegmenten.
Het volledige persbericht lezen?
Technische gegevens
Mercedes-Benz V-Klasse
Motor | OM654 dieselmotor | ||
Cilinderopstelling/ aantal | R4 | ||
Cilinderinhoud | 1.950 cm3 | ||
Boring x slag | 82,0 x 92,3 mm | ||
Motorvermogen | 120 kW (163 pk) | 140 kW (190 pk) | 174 kW (237 pk) |
Maximaal koppel | 380 Nm | 440 Nm | 500 Nm (+30 Nm) |
Topsnelheid | 193 km/u (achterwielaandrijving) 188 km/u (vierwielaandrijving) | 204 km/u (achterwielaandrijving) 199 km/u (vierwielaandrijving) | 220 km/u (achterwielaandrijving) 215 km/u (vierwielaandrijving) |
Acceleratie 0 - 100 km/u | 10,7 s | 9,5 s | 7,4 s |
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[15] (voorlopige waarden) | 229 - 181 g/km | 231 - 189 g/km | 231 - 190 g/km |
Gecombineerd brandstofverbruik (WLTP)1 (voorlopige waarden) | 8,7 - 6,9 l/100 km | 8,8 - 7,2 l/100 km | 8,8 - 7,2 l/100 km |
Emissieklasse | Euro 6e | ||
Inhoud brandstoftank (reserve) | 57 (10) l | ||
AdBlue® tank | 24 l | ||
Transmissie | 9G-TRONIC | ||
Aandrijving | Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel) | ||
Ophangingsvarianten | Er zijn vier ophangingsvarianten beschikbaar: Comfortvering AGILITY CONTROL-vering Sportvering AIRMATIC-vering | ||
Rijmodi | Er kunnen drie rijmodi worden geselecteerd: Eco Comfort Sport |
Technische gegevens
Mercedes-Benz EQV
Motor | Elektromotor | |
Accu | 90 kWh (bruikbaar) | |
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[16] (voorlopige waarden) | 0 g/km | |
Gecombineerd energieverbruik (WLTP)1 (voorlopige waarden) | 30,3 - 27,6 kWh/100 km | |
WLTP-actieradius1, [17] (voorlopige waarden) | 326 - 363 km | |
Laadstandaard | CCS | |
Max. laadvermogen, AC3 | Max. 11 kW | |
Min. laadtijd, AC3 | < 10 uur (0 - 100%) | |
Max. laadvermogen, DC[18] | Max. 110 kW (standaard) | |
Min. laadtijd, DC3 | 110 kW: ~40 min. (10 - 80%) | |
Spanning DC-laadsysteem | 400 V | |
Nominale bedrijfsspanning | 352 V | |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | |
Piekvermogen/continu vermogen | 150 kW (204 pk) / 70 kW (95 pk) | |
Maximaal koppel | 365 Nm | |
Topsnelheid | 140 km/u (standaard), 160 km/u (optioneel) | |
Hoogvoltage-accu | Lithium-ion | |
Fabrikant | CATL | |
Cw-waarde | 0.34 | |
Ophangingsvarianten | Er zijn twee ophangingsvarianten beschikbaar: Basisvering Plus AIRMATIC-vering | |
Rijmodi | Er kunnen vier rijmodi worden geselecteerd: MR (maximaal bereik) E (Eco) C (Comfort) S (Sport) |
Technische gegevens
Mercedes-Benz Vito Gesloten Bestelwagen / Tourer
Motor | OM654 dieselmotor | ||||
Cilinderopstelling/ aantal | R4 | ||||
Cilinderinhoud | 1.950 cm3 | ||||
Boring x slag | 82,0 x 92,3 mm | ||||
Motorvermogen | 75 kW (102 pk) (alleen N1) | 100 kW (136 pk) | 120 kW (163 pk) | 140 kW (190 pk) | 174 kW (237 pk) (alleen M1) |
Maximaal koppel | 280 Nm | 330 Nm | 380 Nm | 440 Nm | 500 Nm (+30 Nm) |
Topsnelheid | 163 km/u (achterwielaandrijving) | 181 km/u 178 km/u | 193 km/u 190 km/u | 204 km/u 201 km/u | 220 km/u 215 km/u |
Acceleratie 0 - 100 km/u | 15,8 s | 11,2 s | 10,3 s | 9,5 s | 7,4 s |
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[19] (voorlopige waarden) | 203 - 186 g/km | 225 - 178 | 225 - 178 | 227 - 183 | 227 - 183 |
Gecombineerd brandstofverbruik (WLTP)1 (voorlopige waarden) | 7,8 - 7,1 | 8,6 - 6,8 | 8,6 - 6,8 | 8,7 – 7,0 | 8,7 – 7,0 |
Emissieklasse | Euro 6e | ||||
Inhoud brandstoftank (reserve) | 57 (10) l | ||||
AdBlue® tank | 24 l | ||||
Transmissie | TSG380 | 9G-TRONIC / TSG380 | 9G-TRONIC / TSG380 | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC |
Aandrijving | Achterwielaandrijving | Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel) | Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel) | Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel) | Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel) |
Ophangingsvarianten | Er zijn vier ophangingsvarianten beschikbaar: Basisophanging Comfortvering (alleen M1) Basisvering Plus Sportophanging (alleen M1) AIRMATIC-vering | ||||
Rijmodi | Er kunnen drie rijmodi worden geselecteerd: Eco Comfort Sport |
Technische gegevens
Mercedes-Benz eVito Gesloten Bestelwagen
Motor | Elektromotor |
Accu’s | 60 kWh (bruikbaar) |
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)1 (voorlopige waarden) | 0 g/km |
Gecombineerd energieverbruik (WLTP)[20] (voorlopige waarden) | 26,9 - 21,2 kWh/100 km |
WLTP-actieradius1, [21] (voorlopige waarden) | 242 - 314 km |
Laadstandaard | CCS |
Max. laadvermogen, AC3 | Max. 11 kW |
Min. laadtijd, AC3 | < 6,5 uur (0 - 100%) |
Max. laadvermogen, DC[22] | Max. 50 kW (standaard) |
Min. laadtijd, DC3 | 50 kW (standaard): ca. 50 min. (10 tot 80%) |
Spanning DC-laadsysteem | 400 V |
Nominale bedrijfsspanning | 352 V |
Aandrijving | Voorwielaandrijving |
Piekvermogen/continu vermogen | 85 kW (116 pk) / 70 kW (95 pk) |
Maximaal koppel | 360 Nm |
Topsnelheid | 80 km/u (standaard) 100 km/u (optioneel) |
Hoogvoltage-accu | Lithium-ion |
Fabrikant | CATL |
Cw-waarde | 0.34 |
Ophangingsvarianten | Basisophanging |
Rijmodi | Er kunnen vier rijmodi worden geselecteerd: MR (maximaal bereik) E (Eco) C (Comfort) S (Sport) |
Technische gegevens
Mercedes-Benz eVito Tourer
Motor | Elektromotor | |
Accu’s | 90 kWh (bruikbaar) | |
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)1 (voorlopige waarden) | 0 g/km | |
Gecombineerd energieverbruik (WLTP)[23] (voorlopige waarden) | 30,1 - 26,9 kWh/100 km | |
WLTP-actieradius1, [24] (voorlopige waarden) | 332 - 370 km | |
Laadstandaard | CCS | |
Max. laadvermogen, AC27 | Max. 11 kW | |
Min. laadtijd, AC27 | < 10 uur (0 - 100%) | |
Max. laadvermogen, DC[25] | Max. 110 kW (standaard) | |
Min. laadtijd, DC27 | 110 kW: ~40 min. (10 - 80%) | |
Spanning DC-laadsysteem | 400 V | |
Nominale bedrijfsspanning | 352 V | |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | |
Piekvermogen/continu vermogen | 150 kW (204 pk) / 70 kW (95 pk) | |
Maximaal koppel | 360 Nm | |
Topsnelheid | 140 km/u (standaard) 160 km/u (optioneel) | |
Hoogvoltage-accu | Lithium-ion | |
Fabrikant | CATL | |
Cw-waarde | 0.34 | |
Ophangingsvarianten | Er zijn twee ophangingsvarianten beschikbaar: Basisophanging Plus AIRMATIC-vering | |
Rijmodi | Er kunnen vier rijmodi worden geselecteerd: MR (maximaal bereik) E (Eco) C (Comfort) S (Sport) |