Vestiging Rijssen onderscheiden voor klanttevredenheid
























Onze vestiging in Rijssen is onderscheiden met de Klant Nr. 1 medaille omdat het is opgevallen door de zeer hoge mate van klanttevredenheid. Dit heeft topprioriteit bij Mercedes-Benz Cars. Klanttevredenheid is namelijk de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Daarbij zijn tevreden klanten belangrijke merkambassadeurs.

Klanttevredenheid is vooral belangrijk omdat dit hét startpunt voor loyaliteit is. Daarom onderzoekt Mercedes-Benz Cars de mate van tevredenheid van klanten al meer dan 20 jaar. Via online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening van Mercedes-Benz Cars. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven. Zo vervullen klanten een actieve rol bij het verder verbeteren van de dienstverlening van het merk.

De klant altijd op Nr. 1 – in alles
De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf. Alles moet kloppen: van eerste contact, proefrit en offerte tot de aflevering van de auto en daarna de uitvoering van onderhoud en reparatie. Alle Mercedes-Benz medewerkers worden hier intensief op getraind.

Baan Twente Rijssen: onderscheiding voor klanttevredenheid
Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek wederom dat de complete Mercedes-Benz Cars organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. De vestiging in Rijssen kreeg zeer hoge waarderingscijfers van de klanten. Daarvoor kreeg Peter Leushuis (after sales manager) de Klant Nr. 1 medaille overhandigd. Peter Leushuis over de onderscheiding: “We hebben verder geïnvesteerd in personeel, één ding was, is en blijft daarbij altijd de topprioriteit: een betrokken, warme behandeling van de klant. Op dat gevoel selecteren we. Sollicitatieprocedures doen we altijd met vier betrokkenen. Alleen bij een unaniem ‘ja’ gaat een kandidaat door. Hij of zij maakt dan op de werkvloer kennis met de toekomstige collega’s. Pas als ook daar de klik goed is, nemen we de kandidaat aan. Klanten ervaren dat goede gevoel bij elk bezoek. Door de nauwe samenwerking tussen sales en after sales hebben ze bovendien één aanspreekpunt voor alles. Bij Baan Twente zijn de lijnen kort en onze medewerkers gáán voor elke klant. Zo bieden we een dienstverlening waar ook nog eens vaart in zit.”


Hoge scores als startpunt
De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de elfde keer toegekend. Eberhard Kern, Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland, reikte de prijzen uit en zei daarbij het volgende: “De complete Nederlandse dealerorganisatie zet zich dagelijks in om ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ waar te maken. Dat doen we met topproducten en met service van het hoogste niveau. Onze dienstverlening is allesomvattend en ontzorgend. En we zorgen ervoor dat onze klanten zich thuisvoelen bij Mercedes-Benz. We zijn trots op de hoge cijfers die we van onze klanten krijgen. Toch zien we die vooral als startpunt. We blijven ook in 2018 werken aan nóg beter.”

Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart