074 290 0900

Baan Twente drievoudig onderscheiden voor klantvriendelijkheid


Mercedes-Benz en smart dealer Baan Twente is voor zijn zeer klantvriendelijke manier van werken onderscheiden met maar liefst drie Klant Nr. 1-medailles. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Tevreden klanten zijn bovendien belangrijke merkambassadeurs.


Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven. 


De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee
De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.


Baan Twente: drie keer in de prijzen voor de klantvriendelijkheid
Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz en smart organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Smart dealer Baan Twente werd verkozen tot beste smart dealer van Nederland en de Mercedes-Benz vestigingen in Hengelo en Rijsssen van Baan Twente sprongen er tevens uit met zeer hoge waarderingscijfers van klanten. Daarvoor kregen Patrick van Loon, Gert-Jan Baan en Peter Leushuis van Baan Twente de Klant Nr. 1-Medailles overhandigd. De heren over de prestigieuze onderscheidingen: “We zijn er trots op dat we al jaren achtereen stabiele, hoge scores halen. Dat zit hem vooral in het feit dat we werken met een team van volwassen en kundige mensen, die tijd nemen voor elke klant. We zorgen er altijd voor dat de bezetting zodanig is dat we elke klant volop aandacht kunnen geven in de gemoedelijke sfeer die bij onze regio hoort. Baan Twente-medewerkers hebben bovendien hart voor de zaak. Dat zien klanten ook terug: onze mensen hebben plezier in hun werk. Deze prijs zien we dan ook als een extra bekroning.”


Best Customer Experience

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de tiende keer toegekend. Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Benelux reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ wordt dagelijks waargemaakt door onze dealers. De Klant Nr. 1 Awards inspireren en motiveren hen tot het leveren van topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid acteren we op een hoog niveau. Dat is belangrijk: klanttevredenheid is een bepalende factor bij de ‘Best Customer Experience' die we wilen bieden – vanaf het eerste contact doen we alles om klanten zich thuis te laten voelen bij Mercedes-Benz. Dat koppelen we aan een optimale, persoonlijke dienstverlening tijdens de complete ‘customer journey’. Ook in 2017 blijft dat onze topprioriteit.”