eActros
Duurzaam, volledig elektrisch en geruisloos.
Een nieuwe vrachtwagen van Mercedes-Benz is ook altijd een stukje toekomst. Want de technologie van het merk met de
ster is al decennialang toonaangevend. De realisatie van een ambitieus doel – het streven naar CO2-neutraal transport
dankzij accu- en brandstofceltechnologie – draait op volle toeren. Mercedes-Benz zet zich dus sterk in voor het realiseren
van de klimaatdoelen van Parijs en zal tegen 2039 volledig overschakelen op elektrisch aangedreven vrachtwagens.
De eerste aanzet wordt met de eActros gegeven. Na het prototype van 2016 volgde al snel een verder doorontwikkeld model
dat zich momenteel als onderdeel van onze innovatievloot in de praktijk bewijst bij talrijke klanten. In 2021 zullen we de
serieproductie voor de eActros opstarten.
En daar blijft het niet bij: ook de eEconic voor stedelijke distributie en gemeentelijke diensten staat al in de startblokken. De
eActros Long Haul met een bereik tot 500 kilometer moet in 2024 volgen.
eMobility is meer dan alleen maar een nieuwe aandrijving.
Ongeacht het voertuig of de aandrijving: voor Mercedes-Benz omvat eMobility een heel ecosysteem. Hiertoe behoren
trajectanalyses, het nagaan van mogelijke subsidies, ondersteuning van de operationele vlootintegratie en de ontwikkeling
van de passende stroomvoorziening. Zo begeleidt Mercedes-Benz haar klanten op alle niveaus naar de toekomst.
Gemaakt voor lange afstanden: de brandstofcel.
Elektrische aandrijvingen zijn niet alleen schoon, ze zijn ook zuinig. Voor optimale verbruiksprestaties vertrouwt Mercedes-
Benz niet alleen op de accu, maar ook op de brandstofcel. De vuistregel: hoe lichter de lading en hoe korter de afstand, hoe
eerder de accu wordt gebruikt. Hoe zwaarder de lading en hoe langer de afstand, hoe groter de kans dat de brandstofcel de
beste keuze is.
Mercedes-Benz bundelt alle ervaring van de afgelopen jaren in de onlangs gepresenteerde Mercedes-Benz GenH2
concepttruck. Deze GenH2 zal een actieradius van zo'n 1000 kilometer hebben.
