074 290 0900

Mercedes-Benz Uptime

De nieuwe connectiviteitsservice Mercedes-Benz Uptime. 




De connected truck. Voor maximale inzetbaarheid.

Door uw truck, uw transportbedrijf en uw Mercedes-Benz dealer slim met elkaar te verbinden, bepaalt Mercedes-Benz Uptime de nieuwe norm als het gaat om de inzetbaarheid van uw trucks en het plannen van werkplaatsbezoeken. Mercedes-Benz Uptime. Mercedes-Benz staat van oudsher voor trucks die uitblinken in betrouwbaarheid en rendement. We hechten bovendien veel waarde aan een perfect op u afgestemde service en een goede samenwerking. 



Met de nieuwe innovatieve connectiviteitsservice Mercedes-Benz Uptime zetten we nu de volgende stap. Door slimme integratie powered by FleetBoard zorgen wij ervoor dat uw trucks optimaal inzetbaar zijn. Met Telediagnose wordt volledig automatisch in realtime de status van de voertuigsystemen gecontroleerd, waardoor kritische situaties vroegtijdig worden herkend en concrete adviezen kunnen worden gegeven. 


Wanneer blijkt dat onderhouds-en reparatiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd, zal de Mercedes-Benz dealer u hiervan op de hoogte stellen en u een passend reparatievoorstel doen, afgestemd op de wensen van uw bedrijf. Hierbij profiteert u niet alleen van realtime voertuiggegevens en een snelle informatievoorziening, maar vooral ook van de jarenlange ervaring van de deskundige servicespecialisten van Mercedes-Benz Trucks en de uitgebreide telematicaknowhow van FleetBoard. Hierdoor kunnen storingspatronen heel nauwkeurig worden herkend en krijgt u van ons adviezen om maximale inzet van uw truck te garanderen.


Met Mercedes-Benz Uptime kunt u pech onderweg en andere ongeplande stilstand tot een minimum beperken.Bovendien kunnen werkplaatsbezoeken worden gebundeld voor meer rendement. Zo komt uw planning niet in het gedrang en profiteert u van maximale inzetbaarheid van de trucks in uw wagenpark.



Drie services, één doel: maximale inzetbaarheid.

Mercedes-Benz Uptime maximaliseert de inzetbaarheid van uw trucks dankzij realtime voertuiginformatie, een efficiënte planning van reparatie- en onderhoudswerkzaamheden en het vermijden van onverwachte stilstand. 


Realtime ondersteuning bij onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die u zelf kunt uitvoeren.

Wanneer onderhouds- en reparatiewerkzaamheden niet tijdig worden uitgevoerd, kan dit leiden tot verhoogde slijtage, pech onderweg of schade. Om dit te voorkomen, brengt Mercedes-Benz Uptime u met meldingen in het klantenportal vroegtijdig op de hoogte van benodigde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die u eenvoudig aan de hand van concrete adviezen zelf kunt uitvoeren. Op deze wijze voorkomt u onnodige werkplaatsbezoeken en hoge reparatiekosten. Daartoe behoren bijvoorbeeld de handmatige regeneratie van het dieselpartikelfilter, het bijvullen van vloeistoffen, zoals AdBlue®, en het controleren van de bandenspanning.


Efficiënt wagenparkbeheer.

Wanneer vroegtijdig wordt geconstateerd dat onderhoud of reparatie nodig is, worden de relevante gegevens automatisch aan uw Mercedes-Benz dealer verstuurd. Op basis van deze gegevens stelt uw dealer een pakket met de vereiste werkzaamheden samen. Vervolgens neemt hij contact met u op om een afspraak te maken. Hierbij houdt hij rekening met uw rittenplanning en de onderhoudsintervallen. Omdat de werkplaats in realtime op de hoogte blijft van de staat van uw truck, kan uw bezoek optimaal worden voorbereid. De benodigde onderdelen kunnen tijdig worden besteld, de werkplaatscapaciteit kan op uw bezoek worden afgestemd en er kan alvast een reparatievoorstel worden uitgewerkt. Op deze wijze verblijft uw truck niet onnodig lang in de werkplaats en kunt u er weer snel over beschikken.


Onverwachte stilstand vermijden.

Wanneer een truck dreigt uit te vallen door defecte of versleten onderdelen, wordt u hiervan onmiddellijk op de hoogte gesteld door het Mercedes-Benz Customer Assistance Center (CAC). Wanneer direct reparaties nodig zijn, ondersteunt het CAC u bij het maken van een afspraak met de werkplaats. Deze wordt optimaal afgestemd op de geplande route en opdrachten voor de betreffende truck. Het CAC zorgt ervoor dat de benodigde onderdelen tijdig worden besteld en dat de werkplaats volledig is voorbereid op uw komst, zodat uw truck niet onnodig lang in de werkplaats hoeft te staan. Op deze wijze kan pech onderweg zoveel mogelijk worden vermeden en uw truck snel worden gerepareerd, zodat uw planning geen gevaar loopt. 


Klantenportal Mercedes-Benz Uptime.

Wanneer u voor Mercedes-Benz Uptime1) 2) 3) 4) kiest, krijgt u toegang tot het exclusieve online portal Mercedes-Benz Uptime. Hiervindt u in realtime een compleet overzicht van de staat van de trucks in uw wagenpark, waarbij alle actuele meldingen van Mercedes-Benz Uptime overzichtelijk worden weergegeven. Daarnaast vindt u hier ook informatie over de staat van de slijtageonderdelen en vloeistoffen van de afzonderlijke trucks. Hierdoor kunt u onderhouds- en reparatiewerkzaamheden optimaal plannen. Als u naast Mercedes-Benz Uptime ook gebruik maakt van FleetBoard, wordt dezelfde informatie ook in de FleetBoard Cockpit weergegeven, zodat u in uw vertrouwde systeem kunt blijven werken. 


De voordelen in één oogopslag:

  • Realtime overzicht van de staat van uw gehele wagenpark
  • Persoonlijke service van de Mercedes-Benz dealer
  • Direct informatie en heldere adviezen wanneer is geconstateerd dat reparatie- of onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd
  • Werkplaatsbezoeken kunnen optimaal worden ingepland voor meer rendement
  • Maximale inzetbaarheid van de trucks in uw wagenpark

Hulp van een expert?

U bent natuurlijk altijd welkom in één van onze vestigingen. Ook kunt u telefonisch of per mail contact opnemen met één van onze experts. Wij staan dagelijks voor u klaar!

Stephan Veldhuis

Verkoopleider trucks
Email: s.veldhuis@baantwente.nl
Tel: 06 - 51587898

Gerralt Kamermans

Verkoopadviseur trucks
Email: g.kamermans@baantwente.nl
Tel: 06 - 82092929

Mark van Oostrum

Verkoopadviseur trucks
E-mail: m.vanoostrum@baantwente.nl
Tel: 06 - 12057700







1.Vanaf januari 2017 mogelijk op Actros, Arocs, Antos. 2. Leverbaar als optie bij elk Mercedes-Benz servicecontract of als afzonderlijk product. 3. Kan met alle FleetBoard-diensten worden gecombineerd. 4. Standaard in combinatie met FleetBoard Truck Data Center, kan bij Actros komen te vervallen, optie voor Arocs en Antos.