074 290 0900

Baan Twente Oldenzaal, Rijssen & Baan Trucks onderscheiden voor klantvriendelijkheid


Onze vestigingen in Oldenzaal, Rijssen en Baan Trucks hebben de prestigieuze Klant Nr. 1-medailles ontvangen omdat zij zich hebben weten te onderscheiden door de zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is een belangrijke factor voor de loyaliteit én tevreden klanten zijn belangrijke merkambassadeurs.
Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Via online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van onze dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven.


De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee
De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie. Mercedes-Benz medewerkers worden hier intensief op getraind. Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Baan Truckskreeg van zijn klanten zeer hoge cijfers. Marcel Baan van Baan Trucks over de prestigieuze onderscheidingen:
“Bij Baan Trucks zijn we één team, we gaan voor elkaar door het vuur om onze klanten optimaal te kunnen bedienen. Die klanten profiteren bovendien van korte lijnen en de flexibiliteit van alle medewerkers waardoor werkzaamheden snel en goed worden uitgevoerd. Daar voegen we ook nog eens het gevoel van een familiebedrijf aan toe. We zijn er trots op dat deze factoren samenkomen in deze eervolle prijzen.”


Unieke merkbeleving zorgt voor ambassadeurs
De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de negende keer toegekend. Karsten Oellers, CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “We reiken de Klant Nr. 1 Awards uit om dealers te inspireren en te motiveren tot topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid zijn we naar een zeer hoog niveau gegroeid. Daarom is het des te mooier om te zien dat de lat ook dit jaar weer hoger is komen te liggen. Alle dealers maken ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ op overtuigende wijze waar. Met het bieden van die unieke Mercedes-Benz beleving kweken we ook ambassadeurs: klanten die ‘hun’ dealerbedrijf actief aanbevelen aan anderen. Samen met een reeks belangrijke nieuwe modellen is dat een perfecte start van 2016.”