074 290 0900

Baan Trucks is de beste Mercedes truckdealer van 2016






















• Burgers’ Zoo in Arnhem stond 13 december jl. in het teken van de CSI Awards 2016 van Mercedes-Benz Trucks
• Beste Mercedes-Benz truckdealers van 2016 is Baan Trucks.

Dinsdag 13 december 2016 werden bij Burgers’ Zoo in Arnhem de CSI Awards van Mercedes-Benz Trucks uitgereikt aan de Beste Mercedes-Benz truckdealers die het afgelopen jaar het hoogst scoorden op klanttevredenheid.


CSI Awards

Ruim 250 genodigden, bestaand uit de directies en werknemers van de Mercedes-Benz truckdealers en de medewerkers van Mercedes-Benz Trucks Nederland, waren aanwezig bij de feestelijke uitreiking van de CSI Awards, de klanttevredenheid onderscheiding van Mercedes-Benz Trucks. Deze worden uitgereikt aan de dealer en vestiging met de hoogste score van de Customer Satisfaction Index (CSI), een vragenlijst die door de klanten van de Mercedes-Benz truckdealers wordt ingevuld. 


Beste Mercedes-Benz truckdealer van 2016 is Baan Trucks. 




Ook de truckdealers die geen prijs hebben gewonnen, hebben succes behaald want de gemiddelde CSI-score van de Mercedes-Benz truckdealers is het afgelopen jaar gestegen. De toegevoegde waarde van de dealers omtrent klanttevredenheid wordt daarmee onderstreept. Daarom wordt sinds 2015, met behulp van klanttevredenheidsprogramma ‘De Perfecte Service’, het bewustzijn op klanttevredenheid bij de dealers vergroot.


De Perfecte Service

Mercedes-Benz Trucks heeft de afgelopen jaren aangetoond transportondernemers te kunnen voorzien van trucks met een aantrekkelijke Total Cost of Ownership (TCO). Naast de beste trucks heeft Mercedes-Benz Trucks ook de ambitie uitgesproken om de beste service te willen bieden. Vandaar de naam voor het klanttevredenheidsprogramma ‘De Perfecte Service’ waaraan alle Mercedes-Benz truckdealers in Nederland zich het afgelopen jaar hebben gecommitteerd. Goed kan altijd beter, is de gedachte van de complete Mercedes-Benz truckorganisatie. Daarom wordt sinds 2015 structureel gewerkt om de processen te optimaliseren die klanttevredenheid verhogen. Daarnaast werden zes klantbeloften geformuleerd en intern doorleefd waardoor de servicegraad bij alle dealers op hetzelfde niveau is gebracht. Door de groei van serviceproducten als onderhoudspakketten en connectiviteitsdiensten als Mercedes-Benz Uptime spelen de dealers een steeds belangrijkere rol in de klanttevredenheid over Mercedes-Benz. Dat de aanpak succesvol is, bewijzen de gestegen CSI-scores die op vestigingsniveau worden gemeten. Het komende jaar worden de zes klantbeloftes van De Perfecte Service ook naar de Mercedes-Benz truckklanten uitgedragen.